Hoshanna

Ljudet av ditt hjärta

Kategori: Kärlek

Hej hej! Tog nyss en dusch efter en lång dag i solen och det ända jag gjorde var att läsa i streck. Nu har jag snart läst ut Ljudet av ditt hjärta/ Eclipse och insett att den är just nu min favorit av dem fyra böckerna. För kärleken är verkligen så himla stark i trean med triangeldramat och allt. Älskar verkligen kapitlet när de är i tältet och Jacob ligger tillsammans med Bella i sovsäcken för att värma henne medans Edward får sitta i hörnet. När de tror att Bella har somnat och de pratar med varanndra som vänner. Om hur de båda älskar henne och vem som är bäst för henne. Och kapitlet efter när Jacob och Bella kysser varanndra och Bella inser att hon är kär i Jacob också och att hon älskar honom jättemycket. Bara det att hon älskar Edward mer ,  och hon står inte ut med att såra Jacob. Och sen när kampen e slut mot de nyfödda vampyrerna och Victoria och Jacob har skadat sig och Bella åker dit när han har vaknat för att säga att hon älskar honom men inte lika mycket som hon älskar Edward. Det kapitlet e så himla fint! Och Jacob säger at det är bättre att Bella iaf insåg att hon e kär i Jacob för då vet han iaf att han gjort allt han kan.  Bara att Edward e som en drog för henne som hon inte kan leva utan , annars hade de säkerligen varit tillsammans och han hade varit som hennes sol, som han alltid va förut när Edward lämnade henne. Och det är då titeln Eclipse kommer. Sånt fint citat , då han verkligen förstår att han gjort allt han kan . Här kommer citatet:
"Han är som en drog för dig, Bella" Jacobs röst var fortfarande mjuk,inte alls kritisk. " Jag förstår nu att du inte kan leva utan honom. Det är för sent. Men det hade varit sundare för dig. Istället för en drog hade jag varit luften, solen" Jag drog på munnen i ett sorgset leende. " Det var så jag brukade se dig" , sa jag. "Som solen, min egen sol. Du skingrade molnen åt mig." Han suckade. "Moln  klarar jag av. Men jag kan inte slåss mot en solförmörkelse"

Kapitlet sluta med att de säger att de älskar varanndra , och Bella åker hem.  Så allt löser sig med Triangel dramat och så , bara att Jacob blir väldigt deprimerad som man läser om i Fyran. Men som sagt en fantastisk bok.
Eclipse(solförmörkelse) Som allstå borde vara en metafor för Edward i citatet .

Kommentarer


Kommentera inlägget här: