Hoshanna

Borta bra men hemma bäst

Kategori:

Hej hej nu är jag tillbaka från kära Vara där jag har hälsat på mina släktingar. Jag känner på mig att det här kan bli ett långt inlägg men håll ut. Då kör vi, på torsdag kväll åkte vi från stockholm till Vara med x2tusen, jag brukar må ganska dåligt när jag åker det tåget så jag brukar ta en åktablett så jag inte skulle må dåligt. Det var som tur att jag gjorde det den här gången med för vi åkte bakåt. På tåget så gjorde vi väl inte så mycket (vi=Jag, mamma) Vi hade köpt med oss shushi till middag som vi åt, mums. Sen åt jag en hel del godis också som kanske inte var så smart för när vi var framme så bjöd min moster på Mini pizzor som var riktigt gott fast efter det var jag mycket mätt. Jag gick och la mig ganska tidigt för jag var så himla trött. Nästa morgon vakna vi vid 10,det är alltid skönt att sova ut. Då åt jag, mamma och min moster och hennes man frukost. Det var gött. Mina kusiner hade skola. Vid två tiden så var vi hos mormor där min morbror var med. Där fick vi jättegod köttförslimpa :) När vi hade ätit färdigt åkte jag och min moster till Jennys(kusin) skola och hämta henne, sen åkte vi tillbaka till mormor och åt efterrätt, björnbärspaj. Vi satt och prata en stund men sen åkte jag och Jenny till ett badhus och bada, det var kul:) Men vi kunde inte hitta nån bastu, konstigt. På kvällen kollade vi på Let´s dance. Jag hejar på Morgan , han är verkligen jätteduktig. Först heja jag på Laila men sen fick jag reda på att hon har tvälingsdansat förut så då var det inte lika roligt.Efter Let´s dance gick jag och mina kusiner upp och kolla på Full frys som jag inte hade sett förut men det var riktigt kul. Nästa dag tog vi det ganska lugnt vi gick på promenad och sen vid 3-4 så kom Mormor, morbror, mormors kille. Vi prata, åt och kolla på melodifestivalen. MIna favoriter var nog Agnes och Starpilotz som min danslärare är medlem i. Så det är ju kul. Idag så gick tåget vid halv 1 så han inte göra så mycket men kolla på lite full frys. Vi fick åka framåt denna gång men det hjälpte inte och inte åktableten heller. Jag mådde jättedåligt, i början var det helt okej men sen efter jag hade ätit min stora räkmacka började det.Jag försökte ignonera det men det gick inte så bra eftersom en liren flicka bakom mig mådde väldigt dåligt hon med och spydde flera gånger, stackarn :(  Man mins när man var liten då var det jätteläskigt att spy, fast det tycker jag än. Jag hade en kävning men klara mig, jag tänkte att det kanske skulle gå bättre om jag lyssna på musik så jag tänkte på något annat . Jag lyssna ett tag och det gick ganska bra, men när jag lyssna på the man who cant be moved så kom det, och det var inte lite kan jag lova. Som tur hade jag en påse i handen så jag slapp få spya över hela mig. Men ungefär 20 minuter efter var jag framme och då mådde jag mycket bättre. När pappa kom med bilen och hämta oss så träffa jag på en kändis också, Agnes Carlsson hos stog där med en svart canadagoose jacka med nåra kompisar kanske? Har ingen aning. Men det var ganska coolt tycker jag. Men nu sitter jag  med myskläder i sängen och skrver, läser frida och äter Bilar. Härligt.Jag har inga bilder från resan men här kommer en bild från nu.


      
       

Kommentarer


Kommentera inlägget här: