Hoshanna

Åre

Kategori:

Hej hej nu var det väldigt längesen jag skrev men det är eftersom jag varit i Åre. Vi hade faktiskt med en data med oss men jag hade aldrig tid att skriva och när jag hade tänkt att skriva kom jag inte in på datan. Så nu har jag både skrivande och läsande att komma ikapp med. Men nu ska jag berätta lite om resan, vi åkte i måndags vid 9 och ja det fanns inte jättemycket att göra i bilen förutom att äta godis och lyssna på musik. Vi lyssnade på lite Per gessle som mamma tycker om, men man blir faktiskt väldigt glad av hans låtar. Det som var väldigt skumt var att jag kunde nästan alla refränger :P Det finns en låt som handlar om mig också då han sjunger, Snälla Hanna skjut mig med en kärlekspil!! Haha..
Vid 6 var vi framme och klockan halv 9 så gick vi på en jättemysig italiensk resturang som heter Grappa, då vi firade mammas födelsedag, nu är hon 45.  Jag blev väldigt mätt jag åt färsk tortelini med gorgonsåla sås och walnötter och oxfile. På tisdan åkte jag skider och sen när jag kom tillbaka till hotellet(holidayclub) så badade jag och bastade på saunaworl. Sen åt vi på kvällen och då gick på en annan mysig resturang som heter Dahlblom på torget. Där åt jag sliders med lammburgare och getost creme som var väldigt god. På onsdagen åkte jag skidor till 2 bara och sen blev det gym som det fanns. Jag sprang på ett rullband för första gången, det var ganska kul men efter rörde sig allt. Sen gick jag och min brosa iväg till ica och köpte lunch, en stor macka att dela på och 3 munkar, nyttigt va? Sen när mamma kom tillbaka blev det basta, bad. När vi åkte hem sen på torsdagen så blev det en långresa först åkte vi lån bre ifrån hem och kollade på ett väldigt fint vattenfall och det tog väl 45 min för man skulle gå en bit och det var halt också så man fick vara mycket försiktig. Men det var roligt men efter det ville jag ju hem , men då fortsatte vi åt fel håll och åkte upp på nån fjällgård. Så vi var tillbaka i åre 3 så då åt vi lunch på broken där de har sjukt god mat inte så nyttigt för det är hamburgare och sånt. Och efter det åkte vi hem klockan 4 jag tänkte att jag skulle skriva när jag kom hem. Men vi kom hem vid 12 halv 1 så jag var väldigt trött. Jag tog inte mycket bilder men pappa tog några som jag kan lägga in senare idag.
Ha en rolig dag/ Hanna

Kommentarer


Kommentera inlägget här: